26.09.2017

ÇALIŞAN KADIN ÖZGÜR MÜDÜR BEZGİN MİDİR?

Yüzyılın en büyük aldatmacası, en çok rağbet gören yalanı nedir deseler, hiç tereddütsüz  cevabım " çalışan kadının ekonomik özgürlüğü" olurdu. 
Başka ülkeleri bilmem, ama benim ülkemde çalışan kadın demek, sorumluluğu artan kadın demek. Kendi üzerindeki yükler gram azalmadan,  erkeğin yüküne ortak olan kadın demek...
Maaşını, alın terinin karşılığını , daha aldığı gün eşinin avuçlarına bırakan kadın demek...
İşteki sorunlara, yorgunluğa rağmen, evine geldiğinde oturup dinlenmeye vakit bulamadan, ilgi bekleyen çocukları, yemek isteyen eşi, yıkanması gereken çamaşırı .... arasında bunalan, bölünen, parçalara ayrılan kadın demek...
Sakın ola ki  çalışmaya karşı olduğum anlamı çıkmasın bu cümlelerden. Tam tersine ben kadının çalışmasından yanayım. Ama ekonomik özgürlük için değil.. kadının özgüven sahibi olması için hiç değil. Üretken olmak, duygusal ve ruhsal tatmin yaşamak için isteyen kadın çalışmalı diyorum. Tabi ki işin ekonomik yönü de var. Gittikçe zorlaşan hayat şartlarında yol arkadaşına destek olmak için de çalışabilir. Benim tasvip etmediğim ve şiddetle karşı çıktığım konu, pembe bir yalan uydurarak, cafcaflı sözler sarf ederek, zaten erkek egemen toplumumuzda  erkeğin rahatı için, kadının biraz daha ezilmesi... Çalışan hangi kadın kazandığı parayı istediği gibi harcama lüksüne sahip ki? 
Şunu diyebilirsiniz; kadın çalışırsa kendine güveni artar, erkeğe karşı daha dik ve güçlü durur, şiddete eğilimli,aksi,kaba, geçimsiz bir erkeği çekmez. Sevgi ve saygıdan yoksun bir evliliği , sırf  ekonomik sebepler yüzünden yürütmek zorunda kalmaz. İyi de, bu, okumamış, meslek sahibi olamamış, okusa ve meslek sahibi olsa da çalışmamayı tercih etmiş, belki de iş mi çocuk mu ikileminde çocuğunu seçip, kendi yetiştirmek istemiş kadınları  bütün bu saydığım durumlara mahkum etmez mi? Çalışmıyorsa müstahak  anlamı çıkmaz mı? Çalışmayan kadın hor görülebilir, baskı altında yaşamayı hak etmiştir , çalışmayan kadın pısırıktır   demek değil midir? Aile olmak, kadın ve erkeğin saygı / sevgi çerçevesinde çıktığı yol değil midir?  Erkeğin kadına  sevgi ve saygı duyması için ille de para kazanması mı gerekir? Sahi bu değerler kazanılan paraya göre artar ya da eksilir mi? 
Hepsinden önemlisi, kadın bunca sorumlulukla cebelleşirken, kadının kazandığına el koyan eş, erkek her gün yemek telaşı yaşar mı?  Alış veriş listesi yapar mı? Akşama gelecek olan misafirler için kurabiye tarifleri bakar mı netten?
Kadınlar mümkünse okusun.. Lisede, üniversitede okusun..Kitap okusun, kurslara gitsin, kendisini yetiştirsin. Kız erkek ayrımı yapmadan çocuklarını " erdemli, hakkaniyetli, merhametli, diğergam, dürüst, çalışkan, sorumluluk sahibi insan" olarak yetiştirsin... Ama bunları öncelikle kendisinde uygulasın. İnsanca yaşamak, sevgi ve saygı görmek, kişisel özgürlük alanına sahip olmak kadın erkek, çalışan çalışmayan herkesin hakkıdır. Zaten hakkınız olanı almak için rica ederim kendinizi tüketmeyin...
Siz erkekler, ya evin reisliği payesinden vaz geçin ve kadınla el ele,omuz omuza yüklenin bu hayatı, iş bölümüne razı olun ya da  son söz bende olacak, ben kadın mıyım ki yemek ,ütü yapayım diyorsanız  adam olup geçindirin evinizi...
Ama ne olur bana  ekonomik özgürlük yalanıyla gelmeyin !!!

33 yorum:

  1. Üretken olmak ruhsal ve duygusal tatmin...dogru teşhisler...bence iş ve sorumlulukların cinsiyeti yok...kadın birey olduğunu unutmamalı ve unutturmamali...özden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadın birey olduğunun farkına bi' varsa önce , unutmaz da unutturmaz da Özdencim ;)

      Sil
  2. Ben çalışmıyorum. Çalışmayıda düşüüyorum. Bu kadar yükü kaldırabilecek güçte olduğumuda sanmıyorum. Ama özgürüm :) sesim baya gür çıkıyor. Eşim saygı duyuyor. Evet belki lüks yaşama hakkımı elimle kenara itiyorum ama gayette huzurum yerinde ve seviliyorum :) hani bahanelerin arkasına sığınmadan, sadece beni ben olduğum için seviyor eşim, çevrem. Gelecek para için sevenlerde gördm ben. Aaa ama o doktor o kadar para kazaniyor. Boşanırsam naparim bir maaş eksik gelir diye düşünenlerde çok. İsteyen calissin istemeyen otursun ama ne olursa olsun. Özgürlk, saygı ve sevgi her kadinin hakki. Parayla satın alınamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tercih meselesi tabi çalışmak . Yeter ki çalışmayan ezilmesin , ezdirmesin . Ayrıca sevgi , saygı çalışmaya endeksli olmamalı , ne güzel demişsiniz .

      Sil
  3. Başlığa cevap:
    Ülke şartlarında çalışan herkes "Bezgin"dir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dur önce kadınları bi' kurtaralım Ali ;) Erkekler 1-0 önde ne de olsa.

      Sil
  4. daha iş hayatına atılalı 3 sene olmasına rağmen bazen fazlasıyla bunaldığımı işe gelmel istemediğimi düşünüyorum, daha bu sabah bin tane of çekerek kalktım geldim işe.biz çocukken annem babamı yolcu ederdi kapı önünde de para isterdi, bakın derdi böyle olmamak için kendi paranızı kazanın, ev için bir şeyler alacak olsanız bile istemek güç veriyor, babam da benim malım mülküm sizin ama ona güvenmeyin okuyun altın bileziğiniz hep olsun dedi, öyle büyüdük.ihtiyacım olmasa biler ileride evede oturabileceğimi sanmıyorum biraz da yapı ile alakalı; ama tabi kendi işim olsun canım istediğinde gideyim çok isterim! evli ve çalışan kadınları n derdi tam da dediğin gibi iş yerinde ne kadar yorulduğun önemli değil eve gelindiğinde koca yemek bekliyor çocuk varsa eğer ilgi ödevler abooo, neyse ki ben eşime ortak iş yapmayı öğrettim, haftasonu ben ev siliyordum kalktı toz almaya başladı artık söylemeye de gerek kalmıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantığınız, yetiştirilme tarzınız, anne bababınızın bakış açısı ve oturttuğunuz sistem açısından çok şanslısınız. Ama eminim ki azınlık içindesiniz .sevgiler

      Sil
  5. O kadar haklısın ki, aynen katılıyorum. Çalışan kadının özgürlüğü anca o dizi filmlerde, muhteşem malikanelerde oturan, ünlü şarkıcı, ünlü köşe yazarı, ünlü oyuncular ya da babadan, dededen ünlü milyarderlerin torunları vs. için söz konusu olabilir.
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Söylediklerine öylesine içtenlikle katılıyorum hem de içim burula burula.
    Ve dediklerine ek olarak dahası da var malesef, eşi çalışmadığı için çalışmak zorunda kalan ve kazandığı paranın yine de hesabını veren kadınlar var mesela.
    Ya da üniversite bitirmiş kitaplar bitirmiş olmasına rağmen ve işten akşam 9da evine ulaşabilmesine rağmen kocamın yemeğini yapmak zorundayım bu görev benim diye düşünen kadın da var.
    Bana en çok dokunanlardan biri de bu işte. Öyle kanıksamış ki durumu, sorgulamak veya aksini istemek gibi bir durum söz konusu değil onun için. Hatta sorgulamak yanlış, erkek dediğine kadın bakmalı sonuçta..
    Toplum olarak değişmeliyiz, dediğin gibi çocuklarımızı kadın - erkek ayrımı dışında bireyler olarak yetiştirmeliyiz; zor olsa da.
    Hangi sebepten olursa olsun kadının çalışma özgürlüğü kendisine ait olmalı ve kazandığı da ve doğuştan sahip olması gereken bu hak ona erkekler tarafından verilmemeli.
    Bütün bunları konuşmak zorunda olmayacağımız güneşli günler olması dileği ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadını bu durumdan çıkaracak olan yine kadınlar . Neticede şikayet ettiğimiz erkekleri yetiştiren de kadınlar çünkü ...

      Sil
  7. ay keşke çalışmak zorunda olmasak vallaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam , seni çalışmaktan azat ettim Deep ;)))

      Sil
  8. Eline sağlık, yüreğine sağlık, çok doğru noktalara dikkat çeken bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ama bu konu o kadar geniş kapsamlı ki , sadece değindim ...

      Sil
  9. Duyana kadar söylemek lazım Kadriye..ne iyi ettin de değindin şu konuya

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradan yetkililere sesleniyorum !!! Mim hazırlayan arkadaşlar bu konuyu ele alsın bence .. bakalım kim nasıl düşünüyor ? Hem daha çok kitleye ulaşılır, yanlış düşüncelerimiz varsa değiştiririz, gözümüzden kaçan noktaları sorgulama fırsatı buluruz ;)

      Sil
  10. Sanki kendi düşüncelerimi okudum:) Etrafımda bunları sürekli söylüyorum. Daha çok kadın uyansın, bunların onun görevi olmadığını anlasın , kendini ezdirmesin diye:) Birde erkeklerin repliği vardır "eskiden kadınlar çamaşırı, bulaşığı evde yıkıyorlarmış siz çok rahatsınız vb..." gibi. Bende onlara diyorum ki o zamanlarda kadın çalışmıyormuş, şimdi de değişen bir şey yok aslında, bu seferde kadın çalışma hayatında olmasına rağmen ev işlerinde sorumluluğunda azalma yok. Tarih boyunca bu böyle olmuş maalesef sadece sorumlulukların şekli değişmiş:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarih ne hikmetse kadının sorumluluklarını değiştirmiş, çoğaltmış... Erkek tarafına hiç dokunmamış.

      Sil
  11. Bu sabah benzer bir yazı yazmayı düşünmüştüm. Yazımda seninde bu yazını tavsiye ettim:)

    YanıtlaSil
  12. Emeğine sağlık canım. Dediklerine harfi harfi katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. Umarım zamanla her şey kadın lehine değişir.

      Sil
  13. kesinlikle haklısın sonuna kadar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınlar haklı.Ama haklarının farkında değiller.

      Sil
  14. Canim haklisin özgürce yasayabilmeli. Eşler birbirlerini desteklemeliler. Yoksa kadina cidden yazik oluyor onca yukun altinda olmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş bölümü şart.Erkeğin kadına yardım etmesi yeterli değil bana göre.

      Sil
  15. Ne güzel yazmışsınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu pek güzel değil ama.. Teşekkür ederim...

      Sil
  16. Hiç bir yorumu okumadım zira oldukça fazla. Yazdıkların tümüyle katılıyorum ve işte tüm bu sebeplerden kadın arkadaşlarıma konusu açılınca yekten şöyle diyorum: kadın olsam asla çalışmam koca parası yerdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum yazanlar da koca parası yeme konusunda hemfikirler Levent. Söz verdiler,hiç çalışmayacaklar bundan sonra :)))

      Sil
  17. çalışmak zihni diğer hayat sıkıntılarından kurtaran en önemli etkinliktir.yanı sıra bir kadın için ev,aile,hayat sorumluluğu da eklenince pek kolay olmuyor elbette. ama üretmeyi,hayata,kendine değer katmayı seven insan için programlı olunca her şey tastamam oluveriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte sorun da bu. Kadın özveride bulunmak zorunda kalıyor.Kendinden , kendine ayırması gereken zamandan çalıyor hep.

      Sil