11.10.2017

...

Bürokrasi nasıl işliyor bilmiyorum.Çok bilgim yok ama merak da etmiyor değilim. Yani yukarıdakiler, tepedekiler, yönetenler bunca sorunla nasıl boğuşuyorlar? Gün geçtikçe artan , bir şekilde üstü örtülen, daha doğrusu örtülmeye çalışılan şiddet , tecavüz, işsizlik, çocuk kaçırma vs.  karşısında kimler nasıl bir çalışma yapıyor?  Mecliste verilen önergelere kimler "ne gerek var görüşmemize" diyerek itiraz ediyor, hangi akılla, hangi gerekçeyle bu itiraz? Sınav sistemi, eğitim sistemimiz, sağlık konusundaki aksaklıklar, binlerce üniversite mezunu gencin gelecek endişesi konusunda kimler konunun ehli olanlardan bir rapor hazırlamasını istiyor? yani var mı böyle birileri?
Bir kafede bize servis yapanın psikoloji mezunu olduğunu öğrendiğimde içim cız etti. Yetmedi , şu kız da elektrik mühendisi dediler.  Bu gençler ne diye kendi iş alanlarında çalışamıyor? 
Yukarıdakiler ne yapıyor bilmiyorum..
Yönetilenler Hale Soygazi yalan mı söylüyor, yoksa şöhret peşinde koşan birinin kurbanı mı merak ediyor. Haaa bir de Gülben Ergen meselesi var .Şu konular aydınlatılsa da  rahat bir nefes alsak !!!
Neyse, yine de ümitvar olmak lazım değil mi?

14 yorum:

  1. Bu saydığın hepsi birbirinden vahim (tabii sonundaki ironideki sorunlar hariç:)))sorunları dert ettiklerini bile sanmıyorum.

    Netflix'te NARCOS'u izleyip, bitirdim (onca bölüm)ve tıpkı onlar gibi bir hükümetimizin olduğuna iyice inandım. Bu benim kişisel fikrim isteyen katılır, isteyen katılmaz. NARCOS'ta bir tane lider var, çoğunlukla oğulları da babalarının sağkolu olarak iş görüyor, etraflarında da suç ortaklarından oluşan bir çember, dinleri-imanları para, kazandıklarından polise, yargıya, savcıya, hükümetteki bakanlara büyük rüşvetler saçıyorlar ve o sayede yakalanmıyorlar. Tekerlerine çomak sokanları ise öldürüyorlar rahatça. Tabii hepsi birbirlerinin suçlarını bildiklerinden birbirlerine YÜZÜK DEĞİL ama GÜNAH KARDEŞLİĞİ / SUÇ KARDEŞLİĞİ ile bağlılar, hep birbirlerini kolluyorlar, kendi kı...larını da kolluyorlar, ülkedeki sorunlar onların sorunu değil sadece kendi para kazanma- kendi işlerini yürütme ile ilgililer. Narcos'ta bir de fakir halka bol para dağıtıyordu, onları satın alıyordu bir anlamda. "Ay bu ne iyi adam aziz" diye muamele görüyordu.

    Valla tıpkı aynısı bizim hükümet de...

    Emeğine sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hala bir şeylerin değişeceğine dair umudumu kaybetmek istemiyorum Müjde...
      Böyle giderse sonumuz hiç iyi olmayacak zira. Sevgiler.

      Sil
  2. ben de cevaplarını öğrenmek istiyorum, ülke gündeminde aynen gülben ergen var sanki herkes saf temiz, amaan herkes kendi hayatna baksın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden bu kadar tepkisiz bir milletiz aklım almıyor.Boş işlerle kendimizi nereye kadar avutacağız?

      Sil
  3. hehe rastgele bizde yaaa. yok öyle bir sistem düzen filan yani. işte rastgele körlemesine yaşıyooz :)

    YanıtlaSil
  4. Ben son umut kırıntımı Soma maden ocağı faciasında kaybetmiştim. Tv'de haberlerde görüntüde meclisin bahçesi, gruplar halinde milletvekilleri. Her partiden birileri, farklı gruplar. Sohbet edip gülüyorlardı. 301 kişi ölmüştü. "Çizmelerimi çıkarayım sedye kirlenmesin" diyen maden işçileri vardı. Belki tam da o an başka bir arkadaşlarının cesedini çıkarıyordu madenciler... O zaman hiç bir şeyin ve hiç kimsenin yöneticilerin umrunda olmadığına ikna olmuştum. Bu görüntü hiç silinmiyor hafızamdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soma faciası bile bu milleti uyandıramadı değil mi?

      Sil
  5. ...çok doğrusun dediklerinde...bir de bu durumu kanıksıyanlar var...ne olacak halimiz demiyorum..daha iyi olmak için iyi niyetli çabalar ancak bireysel düzeyde...en azından blog yazarları var...bizim umudumuzu var ediyorlar...Eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bireysel olan kitlesel olana dönüşmedikçe işimiz zor.

      Sil
  6. Çok haklısın canım. Ama gittikçe kötüye gidiyor Herşey.Ekonomi,hayat pahalılığı tavan yapacak diyorlar.
    Malesef okuduğu bölümde çalışan kişiler çok az.İstihdam yok.
    Ya torpilin olacak ya evde oturacaksın ya da garson gibi para kazanmak için iş seçmeden işini yapacaksın

    Zor durumlar çok zor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüketim toplumu olup çıktık.. genç nüfus çok ama istihdam alanları yok.ne yazık ki...

      Sil
  7. valla ne diyeyim niye bu haldeyiz. hani böyle arkadan kurmalı davul çalan minik ayılar vardır. Onlar gibi sadece kurmalı insanlar var orada figüran o kadar. E tabii oyuncakların hissi olmaz ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye bu halde olduğumuzu bal gibi biliyoruz da, dillendiremiyoruz.

      Sil