7.01.2018

THE CONFESSİON (1999) / İTİRAF

İsmini hatırlamadığım bir İran filmini izlerken de aynı şeyi düşünmüştüm "Memleketimin şu anki haline ne kadar çok benziyor !!"
The Confession filminin başında da aynı düşünceye kapıldım. Ateşler içindeki oğlunu kaptığı gibi hastaneye koşan filmin kahramanı, ilgisizlik neticesi başka hastaneye gitmek zorunda kalıyor, ancak oğlunu daha yolda iken kaybediyor. Bildiğimiz , aşina olduğumuz manzaralar kısacası. Ve  yine tahmin ettiğiniz üzere, baba adaleti kendisi sağlamak için  işlerinin  sorumluluğunu taşımadıklarına kanaat getirdiği kayıt memurunu, doktoru,   hemşireyi öldürüyor.  Tabi filmin bundan sonrası hiç tahmin etmediğim şekilde gelişiyor. 
Çok güzel, anlamlı, felsefi vs. diyebileceğim  cümleler vardı. Aklımda tutamadım, akışı bozmamak adına durdurup yazamadım... Ama şunları unutmam mümkün değil;
"Doğru olanı yapmak zor değildir, doğru olanı bulmak zordur.."
"İyi birinin de günahı olabilir." Günah insanı  kötü biri yapmaz ...

Bizler yaptığımız hatanın, yanlışın  kılıfını bulmakta hiç zorlanmayız genelde. Zaten yaptığımız yanlış ve hata da değildir. Kendimizi aklamakta  üstümüze yoktur. Bu nedenle de " hafifletici sebepler" can simidimizdir.  Bir de " ağır tahrik"  vardır elimizde kapı gibi.  Emrahvari bir bakış, boyun bükme, takım elbise- kravat ikilisi  vazgeçilmezlerimizdir. Sorumluluk , dik duruş,  bedel ödeme  ne kadar yabancısı olduğumuz   kavramlar..
Adam diyor ki,   evet öldürdüm,  pişmanım ama cezamı da çekmek istiyorum. Çünkü   eğer  cezamı çekmezsem, bu işten kurtulursam , yaptığım  sadece adi bir cinayet olarak kalır, sıradan bir katil olurum. Ben sorumluluğu üstlenmek ve  oğlumu onurlandırmak istiyorum.. 
Alec Baldwin'in avukat rolünde, baba Ben Kinsley ile  ilk karşılaşmalarındaki  konuşmalar müthiş etkileyici ve anlamlı. Sırf bu sahneler için mutlaka izlenmeli bu film.



the confession 1999 izle ile ilgili görsel sonucu


11 yorum:

  1. Aaa! İlk kez duydum bu filmi çok beğendim. Ya nasıl bir tesadüfse az önce Ekşi Sözlük'teki korkunç bir haberi okuyunca ben de yapanı bulup, kafasına sıkmak, öldüğünden emin olmak için tüm şarjörü boşaltmak istedim. Ama işte istemek başka, yapmak başka...:( bu adam iyi yapmış, eline sağlık olsun, herkes sorumluluğunu bilecek...bu arada merak edersen ben tıklamadım o haberi zaten o tür videoları ASLA tıklamıyorum yüreğim dayanmaz yine memleketimizden köpeğe tecavüz haberiydi:( yaşama ihtimali de çok azmış şu an tedavideymiş:(((

    Güzel paylaşım, çok teşekkürer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Müjde, bitmediler bir türlü ...
      Filme gelince, mutlaka izlemelisin ...

      Sil
  2. ...derhal izlemeliyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenirsin umarım Zeynepcim .

      Sil
    2. Nihayet izleyebildim....film bittikten sonra uzunca bir süre düşündüm...hâlâ düşünmekteyim ...
      ...Çok güzeldi...

      Sil
  3. ilginçmiş valla.. suçu onurlandırmak-sahiplenmek garip ve incelenesi bir yorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim insanımız için oldukça ilginç bir durum gerçekten..

      Sil
  4. hatırlamadım aldım listeye izlerim :)

    YanıtlaSil
  5. Alec Baldvin oyunculuğu izlenir mi izlenir:)))

    YanıtlaSil
  6. Filmin konusu ve açıklaması ilgimi çekti, yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum, öneri için teşekkürler...

    YanıtlaSil