17.01.2018

ARAMIZDAKİ SÖZLER / The Mountain Between Us



İzle, mutlaka izle, sen seversin baskılarına dayanamayıp, biraz da Oscar ödüllü oyuncusunu ( Kate Winslet)  referans alıp izledim Aramızdaki Sözler'i.. 
Gazeteci Alex  ile doktor Ben kötü hava şartları yüzünden uçuşlar iptal edilince birlikte özel uçak kiralayıp yola çıkarlar. Ben ameliyata , Alex kendi düğününe yetişmek zorundadır. Ancak pilot kalp krizi geçirir , uçak güç bela inerken parçalansa da kurtulurlar ve karlı dağların arasında, soğukta mahsur kalırlar. Filmin neredeyse tamamına yakını sadece iki oyuncuyla karların arasında geçer.
Belki  güzel bir film olduğu konusunda kendimi şartlandırdığım belki de hayata dair şartlandırmalardan arınıp izlediğim için beğendim.  Hatta bayıldım.
Alex  sarışın , alımlı bir kadın, Ben siyahi  bir adam...
Alex Ben'i korkaklıkla suçlayacak kadar cesur,  Ben Alex'i bencil bulacak kadar temkinli...
Alex dışa dönük, konuşmayı, sormayı,sorgulamayı seven, daha  çok mantığı ile hareket eden bir kişiliğe sahip. Ben duygusal,  daha  içine kapanık, iç dünyasında olup biteni dışa yansıtmayı pek sevmeyen, paylaşmayan  karakterde bir adam...
Ve bunca  aykırılığa, uç özelliklere rağmen  bu iki insan birlik olup  hayatta kalma mücadelesi veriyorlar.  Ben kendi hayatı pahasına  ayağındaki sakatlık yüzünden yürüyemeyen Alex'i yalnız bırakmıyor. Alex verdiği cesur kararlarla,  Ben'i de kendi kabuğunu kırma konusunda yüreklendiriyor. Aralarındaki güven o kadar güçlü ki,  ister istemez filmimizin kahramanları  yakınlaşıyor, hatta bağlanıyorlar. 
Aşk mı sevgi mi sorusuna "kesinlikle güven" diyorum bundan sonra. Birine hayatınızı emanet etmek zorunda değilsiniz elbette. Lakin, bir ilişkiye başlarken duygularınızı emanet ediyorsunuz . (Bunu kadın- erkek ilişkisi olarak sınırlandırmıyorum , her türlü insan ilişkisi için geçerli.) İnsanın duygularını emanet etmesi demek, duygularının görmezden gelinmeyeceği , telafisi imkansız yaralar almayacağı,  duygularının önemseneceği,  zedelense de tamir edileceği anlamını taşır. Birinin sizi üzmeyeceğinden asla emin olamazsınız belki, bu insanın yaradılışına aykırı. Bile isteye üzmeyeceğinden emin olabilirsiniz sadece. Üzdüğünde kendisinin de üzüleceğini bilirsiniz. 
Hayallerinizi emanet edersiniz, çünkü güveniyorsunuzdur. Hayallerinizi gerçekleştirmez belki. Ama sizi, gerçekleştirmeniz için yüreklendirir, motive eder. 
Acılarınızı emanet edersiniz. İnsan yüreğinin acısı dışarıdan görünmez pek. Alçısı, sargısı, izi yoktur çünkü. Bunlar olsa, kolaydır, görür ve oralara dokunmaz, vurmaz.  Yürek acısını gösterdiğinizde , saklama ihtiyacı hissetmediğinizde o insana  güveniyorsunuz demektir. Artık o konuda hassas olacağını, sizi oradan vurmayacağını bilirsiniz. 
Bütün bunlardan daha önemlisi, birinin böylesine güvenebileceği biri olmanın verdiği haz ... Saygının olduğu yerde sevgi de gelir derler. Belki doğrudur, belki güven saygının da önüne geçiyordur kimbilir. Bildiğim tek şey, güvenmediğiniz insanla yola çıkamazsınız...


Görsel açıdan manzaralar müthiş. Özellikle benim gibi İzmir'de oturan ve kar yağışına pek şahit olmayan biri için...  
Bu film izlenir...

aramızdaki sözler ile ilgili görsel sonucu

16 yorum:

  1. Ne zamandır aklımda olan bir film ama kısmet olmadı işte :/
    Bu filmi en çok da Kate için izlemek istiyorum ben, seviyorum bu kadını ;)

    Güven duygusunu çok güzel anlatmışsın. Hayatımızda sırtımızı gözümüzü kırpmadan dayayabileceğimiz insanların çok olması dileğiyle ♥

    YanıtlaSil
  2. filmi değil senin yorumlamanı beğendim. İzlememe gerek kalmadı ki:) Mesaj ortada:)





    YanıtlaSil
  3. Birinin sizi üzmeyeceğini bilememek....işte evet anahtar nokta bu her tür ilişkide, komşuluk dahil. Filmin sonunu spoiler olmasın diye yazmamışsın bu doğal:)çok merak ettim ama kız kendi düğününe gidecekken Ben'e mi aşık oluyor yoksa?:))))Zavallı damattt:)))
    Emeğine sağlık, güzeldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offf ,yorumları cevaplamayı unutacak kadar ne işim vardı acaba ? Senin nezdinde herkesten af diliyorum Müjcedim...
      Mutlaka izle, seveceksin . Damat mı zavallı, gelin mi belli olmaz :)

      Sil
    2. Estağfurullah arkadaşım, bak cevaplamışsın sonradan, ben de bazen arada kaçırıyorum sonra bir şekilde - çoğunlukla tesadüfen- görünce aylar sonra da olsa cevap yazıyorum:))hmmm ah pc arızalı film izleyemiyorum ama yaptırınca inşallah:)

      Sil
  4. Aşk bir kazadır sonucuna vardım aşk bir teslimiyetse güven şarttır iyi yazı duygusal yönden de tahliller güzel seyredeceğim eline zihnine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmi izle de buluşmamız için bahane olsun sevgili hayat hayat...

      Sil
  5. Hayallerinizi emanet etmek deyişini çok sevdim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Calimero, sen yine de hayallerini kimseye emanet etme.

      Sil
  6. Öyle güzel yorumlamışsın ki, filmden de öteye geçmiş. Mesajlar için de film için de ayrı ayrı teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim..

      Sil
  7. hımmmmm güzel seyredecek film arıyorum..Listeme alayım bunu da..

    YanıtlaSil
  8. piki bakalım bunu da izleyek :)

    YanıtlaSil
  9. Izlemeliyim...sıraya girdi bile:)))

    YanıtlaSil