29.09.2017

DÜNYA KAHVE GÜNÜ


10 günlük ev sahipliğim bugün itibariyle bitince ( misafirlerim gidince) sevgili arkadaşımın kahve  davetine nihayet icabet edebildim. Moskova gezisinden alınmış  fincanlardan hangisiyle içmek istediğimi sordu, mavi hayranlığıma rağmen siyahlı olanı seçtim. Kahve bahane, sohbet şahaneydi, her zamanki gibi. Eve döndükten sonra önce güzel , verimli sohbet için teşekkür babında, sonra da bugünün "kahve günü" olduğuna dair hatırlatma amaçlı iki mesaj aldım kendisinden..
Teeee 1983 'te Japonlar başlamışlar ilk kez kutlamaya... Amaç kahve sevgisini, kahve eşliğinde yapılan sohbetleri ve dostluğu paylaşmakmış. Sonra da 1 Ekim'e alınmış 2 sene önce. Artık evrenselleşen "Kahve Günü" 1 Kasım 'da kutlanmaya başlayacakmış...
Bize her gün bayram, her gün kahve günü..
Yeter ki sevdiğimiz insanlar, hoş sohbetler eşliğinde içelim kahvemizi. Gerçi sohbete çay eşlik eder, kahve yalnızların  tercihidir diyenler de var. 
Önemli mi ? Kahve ya da çay, yalnız veya dost meclisi, ayrılırken aklımızda, yüreğimizde  bi' şeyler olsun, sohbetten kazandığımız. Yeni kararlar, yeni fikirler, yeni ufuklar, yeni öğrenimler olsun... Yenilenerek çıkalım.
Ben bugün hepsini heybeme aldım da döndüm evime.
Hiç abarttığımı düşünmeyin. Sevgili Özden karşıma nadir çıkan/ çıkabilecek bir dost benim için.
Kahve de  toprak cezvede pişti ;)
Fincanı güzel, cezvesi özel, sohbeti şahane arkadaşımla biz kahvemizi içtik.
Sizin de "kahve günü"nüz kutlu olsun .
Sevgiler...


15 yorum:

  1. Yanında sunulan muhabbet güzel olunca kahvenin tadı daha bir güzel oluyor. Bir kahvesever olarak günümüzü kutluyorum.:)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel fincanlar ve cezve bayıldım.
    Keyfin bol olsum canım:)

    YanıtlaSil
  3. Dünya kahve günüymüş...rastlantı güzeldi.. kahveme şahane yarenlik ettin arkadaşım...bu arada ilkçağ usulü kahveyi herkese tavsiye edelim..güzel oluyor...dostluğuna sohbete herşeye çok teşekkürler...sevgiler ozden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cezve için söz verdin unutma :) Ben teşekkür ederim Özdencim,sevgiler...

      Sil
    2. Ilk firsatta söz yerine gelecek..sevgiler

      Sil
  4. Öyle miymiş. Ben bilmiyordum. Kahve Günü olmalı tabii..

    Görseller kahvenin anlamını anlatan türden :)

    YanıtlaSil
  5. Aa kahve günüdemi varmış ilk defa duydum :) ama fincanlardan ( özellikle siyahindan) gözümü alamadım. Çok orjinal gerçekten toprak cezvede öyle :) afoyet seker bal sohbetiniz daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evet var, artık 1 Kasımda kutlanacakmış, öyle karar almış büyükler :)
      Siyah fincanı ben de çok sevdim. Rusya'ya gidecek olan varsa sipariş verelim :)

      Sil
  6. Fincan ve cezveye bayıldım. Ne güzelmişler. Kahve keyfini iki katına katladığına eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız... Fincan da eşlik eden dost muhabbeti de önemli keyif için...

      Sil
  7. Kahve gününü ben de bilmiyordum.. japonlar herşeyi kutlamayı seviyorlar! Güzel olmuş sizin de böyle muhabbetle kutlamanız :) fincalarınız gerçekten çok hoş, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bayıldım fincanlara..Teşekkür ederim...

      Sil