2.05.2016

CHALLANGE

Bakmayın anlamının  "meydan okumak " olduğuna.... Kimseye hatta kendime bile meydan okumak gibi bir gayem yok. Çelınç kelimesini görünce merak edip, aslı ne ola ki diye araştırınca, aslında burada yapılmak istenenin, verilen cevaplar vasıtasıyla, kişiyi tanımak olduğunu anladım.  İnşallah yanlış anlamamışımdır. "Mim " devri kapandı,  "çelınç" devri başladı sanırım.
Mimlenmek kelimesi yerine çelınçlanmak mı dememiz gerekiyor şimdi ? 
Calimero   aman ısrar kıyamet yap diyeli çoook oldu aslında.:) Gezip tozmaktan  anca vakit buluyorum. Siz oturup kalkıp benim finallerin yaklaşmış olmasına dua edin.  Hiç durmadan yazıp, yazmadığım zamanlarda blog okuyorum.  Neden?  Çünkü ders çalışmak zor geliyor. Ah bi başlasam.... Başlayabilsem....
Neyse yavaştan geçelim cevaplara...
1- Müzik listenizdeki ilk 10 şarkıyı paylaşın. Dinlerken nasıl hissediyorsunuz ? 
    - Radio Tarifa / Lamma Bada
ŞU yazımda bahsettiğim Mi'den bana kalan  en güzel hatıralardan biri bu şarkı. Dinlerken kelimelerle tarif etmekte zorlandığım hüzün, özlem...ne bileyim bir sürü duygusal duygu işte :))) Böylelikle Türkçemiz " duygusal duygu " ile tanışmış oldu sayemde....
  - Emre Aydın  / Eyvah 
Emre Aydın'ın tüm şarkılarını , şarkı sözlerini beğenirim. Felsefi bir tadı var. Ama bu günlerde bu şarkıyı çokça dinliyorum. Hele "Düşüyor sustuklarım gözlerimden yine eyvah" dizesi yok mu !!! ?... 
 - Zeynep Casalini / Duvar
Bir insan etrafına duvar ördüyse, o duvarları yıkmaya çalışmayacaksın. İnat ediyorsan da, duvarlara çarpa çarpa oran buran yamulunca şikayet etmeyeceksin. Bu kadar net...İşte bazen  bu gerçeği unutuyorum da ben... Bu şarkı hatırlatıyor sağ olsun..
-Neşet Ertaş / Cahildim dünyanın rengine kandım...
Bunu da anlatmayayım.... Cehaletimi anlatıyor işte :) Zahidem türküsünü de severim   aslında ama ikisini birden yazmayayım dedim. 
- Leonard Cohen / A Thousand kisses  deep
Kadife gibi,insanın ruhunu okşuyor . Cohen'i çok severim...
-Depeche Mode / Wrong 
Özellikle uzun araba yolculuklarında , sadece bu şarkıyı değil,  şarkılarını dinlemekten  çok keyif alırdım. Dinlerken ne hissediyorum? Sanırım birazcık baş kaldırı, isyan, başına buyrukluk, uzaklara gitme arzusu, alttan alta sitem... Bunlar şarkının bana verdikleri değil, şarkıları dinlerken , onlardan bağımsız hissettiklerim.. Kabul karışık oldu biraz :)
-Sting/  shape of  my heart
Desert Rose ile sevdiğim  Sting'in bu şarkısı harika...
-Sezen Aksu / Vazgeçtim  / Sarı Odalar
Tercih yapmak zorunda mıyam :))  Dilber Ay'dan da tavukları pişirmişem eklesem mi acaba ? Evetttt  konuyu kaynattığımıza göre, sonraki şarkıya geçebiliriz...
Vazgeçtim, bu kadar yeter :))

2- Göbek adınız nedir ? Sizin için önemini anlatabilir misiniz ?
Olsa,hiç üşenmez anlatırdım ama ne yazık ki yok.
Çocukluğumda  komşumuzun  yeğeni vardı. Anne babası Almaya'da olduğu için, halasında kalıyor, yaz tatillerinde  ailesinin yanına gidiyordu.Bir gün sokaktaki tüm çocuklar, başına toplanıp , isimlerimizin  Almancasını sormuştuk. O da tek tek saymıştı. Benimkine ne dedi şu an hatırlamıyorum. Hatırladığım  ve hala bırakamadığım saflığım...  İnsanlara inanmaktan , güvenmekten vazgeçmeyeceğim ben :))
Tamam ben de biliyorum göbek adıyla alakası yok, aklıma geldi, ondan şeettim ..

3- Cüzdanınızda neler olduğunu bizimle paylaşın..
İki kez okudum soruyu,çanta demiyor Allah'tan. Hayatımda benim çantam kadar karışık çanta görmedim, çünkü kimsenin  özel eşyasını karıştırmam ben.
Cüzdanımda  ehliyetim, mesleki kimlik kartım ( nüfus cüzdanı taşımıyorum . çünkü  özellikle  nüfus cüzdanı kaybetmede olağanüstü yetenekliyim ) kredi kartı, para kartı, kartvizitlerim,  fatura kartı, kent kart , para.

4- Kim veya ne olmadan yaşayamazsınız ? Neden ?
O olmazsa yaşayamam dediğim kim varsa gittiler de hala yaşıyorum. demek ki neymiş, onlarsız da yaşanırmış ... Ben kalbim olmadan yaşayamam sadece :)

5- Koleksiyonunu yaptığınız herhangi bir şey var mı ?
hımmm hiç bir zaman olmadı.

6-Evcil hayvan olarak ne beslemek isterdiniz?
Alerjik astımım olmasına rağmen Behlül 'ü besliyorum. Ama son zamanlarda küçücük, minnacık köpeklere merak sardım. Ama cıkkkk olmaz. Kedi candır.




Ama bu kedi sevilmez miiii, beslenmez miiii?

8- Sizi gülümseten bir şeyleri bizimle paylaşır mısınız ?
Çok hazırlıksız yakalandım . Aile içinde, kendi aramızda yaptığımız, birbirimizi gömdüğümüz ! espirilere gülerim / gülümserim. Onun haricinde hayvan , özellikle kedi / köpek ve bebeklerle ilgili resimler,videolar gülümsetir.

9- Hangi alanda iyi olmak isterdiniz ?
Seçme hakkım da var demek. Ne olursa olsun  bir alanda iyi olabilseydim keşke :) İyi bir yazar olmak isterdim mesela. İyi fotoğraf çekmeyi, iyi keman ya da piyano çalmayı... bunlardan birinde iyi olsam bana yeterdi.

10-Bize biraz güçlü yönlerinizden bahseder misiniz?
Altıncı hissim kuvvetli galiba benim. Ya da iyi tahminlerde bulunuyorum. Hislerimin arkasından giderim genelde, yanılmadığımı görmek her zaman mutlu etmiyor tabi ki....

11- Biraz da zayıf yönlerinizden ?
Sevdiğim insana çok fazla şans tanırım. Moda tabirle salağa yatarım. Ta ki canımı iyice acıtsın. Ne gerek varsa :)))

12- 8. soru gibi, bunu da özel buluyor ve es geçiyorum :))

13- Favori şiiriniz ya da sizin için anlamı olan bir şiir var mı ?
Üniversite yıllarımda Sezai Karakoç hayranlığım vardı. Neredeyse kitaplarının tamamını alıp okumuştum.  Mona Roza şiirini, hikayesini de öğrendikten sonra çok sevmiştim. Hala da severim..

14- Özel bir yeteneğiniz var mı ?
Bir arkadaşım " sende olağanüstü sevme yeteneği var " demişti. Bu sayılır mı ? :))

15- Favori mevsiminiz hangisi ? neden?
Yazı sevmem sıcak olur, kışı sevmem, yakacağı olmayanlar, damı akanlar vardır. Baharı İzmirde yaşayamıyoruz ne yazık ki.Belki de bu sebepten Bahar diyeyim. Her yer yemyeşil, papatyalar, laleler..insanın içi açılıyor .
( Ama laf aramızda,  ruhum sonbahara uygun )

ayyyy bayılicimmmm .. daha yarıya gelmişim. üstelik iki soruyu es geçmiştim.Yok devam edemiycem. İyisi mi seriye bağlayayım ben bunu :))))


33 yorum:

  1. Severek okudum, ama çelınç işi zahmetliymiş be gülüm. Sarma gibi, iki saat sar, on dakikada bitsin ♥

    YanıtlaSil
  2. Daha yarısı mı? :D Ne kadar uzun bir mim bu böyle ancak okurken sıkIcı değildi, çok güzel ve samimi yanıtlar vermişsiniz. Kullandığınız dil de eğlenceli. Devamını yazmaya güç bulduğunuzda onu da okurum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamını yazacağım elbette, Şimdiden söyleyeyim siz de çelıçlandınız :))) Sizin cevapları görelim ..

      Sil
  3. ah hemşerim senin şu behlüle hasta oldum ben :) epey de uzunmuş ama seni tanımak adına keyifliydi :) olağnüstü sevme yeteneğine de hayran kaldım canım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olağanüstü sevme yeteneği.... Kendime güldüm ben de :))
      Behlül'ü görüp hasta olmayan yok. Komşum, mahallenin muhtarı diyor Behlül'e...

      Sil
  4. eskiden mimleri birbirimizi tanimak icin kullanirdik. Güzel de olurdu. Bir cok mime katilmisligim vardir fakat bu challenge'ler fazla uzun oluyor bence. :) Kahve Telvesini almancaya cevirirsek senin göbek adin 'Kaffeesatz' öptüm cok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın, benim de bi göbek adım var artık :))

      Sil
  5. Tam da ümidim tükenmek üzereydi. Olağanüstü sevme yeteneği en büyük yetenekler den biri diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He heee, yetenekler ziyan edilmek içindir ...

      Sil
  6. O pisiyi yiiiiriiiiimmmm:):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıraya girelim lütfen Prenses, yiyicisi çok kedimin :)

      Sil
  7. Çok kötü bakıyor bana. :)
    Sokak kedim Elvan'ı özledim. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be Yolcu, benim kedim hiç kötü bakmaz . Candır o can...

      Sil
  8. okuduğum en uzun mim :) ama çok keyifli..

    YanıtlaSil
  9. Artık umudumu kesmiştim :)))

    YanıtlaSil
  10. Allah iyiliğini versin :) keyifle okudum .
    Ama mim ne daha yeni öğrenmişken kalsın be isim böyle ne olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı görüşteyim Didemika :) Mim neyimize yetmiyor değil mi ama ...

      Sil
  11. ayy çok güzelll olmuşş cevaplar bayıldımm :)))) keyifle okudum :) artık ben ne yaparım bilmem :)))) anammmm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin cevapları da okudum sessizkaldım. gayet güzeldi :)

      Sil
  12. Behlüüüül.....umutsuz aşkımmmm:)
    Yeteneğine hayran gülüşüne gurbanim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oldukça umutsuz demek ki, dün getir seveyim bile demedin. Alındı garibim..

      Sil
  13. ay o behlül'ün güzelliği!!! maşallah çocuuma maşallah <3

    YanıtlaSil
  14. İyi ki yorum yazdınız da yol açıldı sayfanıza giden. Epeyce oyalandım bugün yazılarınız arasında. İşi gücü bıraktım demeyeyim de gözlerimi hiiiçç dinlendirmedim diyeyim. Ve değdi buna. Çok beğendim. Bazen de dokundu okuduklarım. Hemen ikinci yayında ŞU :) yazınıza da tıkladım. Hislendirici. Okumaya ve uğramaya devam edeceğim. Eğer bugün bitirmediysem geri kalanları :))) Mutlu yazılar yazdıracak mutlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Profesyonel yazıcı ! değilim :) hepimize mutlu günler olsun ..

      Sil
  15. lamba bada dinleyim duymadım. behlül de behlül vallaaaaaa :)

    YanıtlaSil
  16. Hüzünlü... Güzel ama hüzünlü bir parça Deep.
    Dinleyince beğendin mi söyle ama ...

    YanıtlaSil
  17. evet hüzünlü güzel doğu havaları işteeee :)

    YanıtlaSil