20.04.2016

DOWN CAFE / DENİZLİ



Yaklaşık 2,5 yıl önce yazdığım bir yazıda Down Cafe 'den bahsetmiş, İzmir'de olmadığı ve gidemediğim için hayıflanmıştım. Hafta sonu Denizli'ye gidince, işim biter bitmez " hadi " dedim A'ya. "Beni  Down kafeye götür". Birazcık aradık ama çok da zorlanmadık. Yol üstünde geniş bir yeşillik alan üzerinde, ağaçların arasında  , huzur verici ( laf olsun diye söylemiyorum, gerçekten huzur vericiydi. Belki yeşilliğin bol olmasından, belki de benim sempatimden...) bir kafeydi. Hava oldukça sıcak  ve bence mevsim normallerinin üzerinde , ki 32-33 derece civarı  olduğu için çimlerin üzerinde atılmış masalarda oturmak istedik. 
Bir kaç 46 lık garson görünce etrafta  şaşırdım. Biz kendi aramızda konuşurken , kız yanımızda bitmiş, farkında değilim.Göz göze gelince karşılıklı gülümsedik.



"Tüm çalışanların 46+1 olduğunu düşünüyordum" dedim. "Ama onlar tek başlarına olsa  yürümez ki burası " cevabını aldım. Meğer 9 tanesi 46+1, geri kalan 5 tanesi de 46 lıkmış. Siparişleri isminin Ecem olduğunu sohbet esnasında öğrendiğimiz  dünya tatlısı , güler yüzlü  sevimli kızımız getirdi. Ardından Onur geldi. 

  

Yanlış hatırlamıyorsam ikisi de  22 yaşlarındaydı, ama daha küçük gösteriyorlardı. Araştırmacı gazeteci kişiliğim hortlamış gibi, soruları sıraladım. Hayatlarından memnunlardı. Mutlu oldukları anlaşılıyordu. Daha sonra fotoğraflarını çekmek için izin istedim. Sohbetimizi fazla anlatmayayım, birazcık merak edip siz de bulunduğunuz şehirde  arayıp bulun, umarım yaygınlaşmıştır. Her ilde benzeri kafelerin açılması gerekir. 



Hesabı ödemek için içeri girdiğimde  duyuru panosu gözüme ilişti. Kısacık notlar yazılıp asılmış. Arada beni gülümseten notlar da vardı. Hiç olumsuz yazanı görmedim.



Kafeden ayrılmadan önce , son kez dönüp arkama  baktığımda , şarkıya eşlik  ederek dans ediyordu Ecem.



Çalışanların  güler yüzlü oluşları,  samimi ve sıcak ortam, çimlerin üzerinde yudumlanan kahveler.... Daha ne isterim ki ben.Tüm yorgunluğumuzu atıp ayrıldık... Hepsine çoookkk çok teşekkür ediyorum.

26 yorum:

  1. Burada da var, tam Kızılay'da, yalnız ben üzülüyorum onları görünce ya:( sanki (görece olarak)sağlıklı olduğum için utanıyorum ne bileyim:((

    YanıtlaSil
  2. Ben hiç öyle düşünmemiştim. Benim için tek farkları, hep gülümseyen yüzleri :) Bir arkadaşım " ne kadar şükretsem azdır böyle bir çocuğum olduğu için" demişti. " Sabahları, daima yüzü gülen çocuğum tarafından uyandırılıyorum" ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güler yüzlü insanlara bayılıyorum. Beni de güleryüzlü insanlar sınıfına sokanlar olur genelde. Bundan mutluyum.

      Sil
    2. İkizlerim ya ben... Herkes başka bi'şey söylüyor Yolcu. Bu iyi mi kötü mü bilemedim:))

      Sil
  3. Kocaelide var mı bilmiyorum ama hemen araştırma işlerine girişiyorum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ilde yok ne yazık ki Calimero. Hatta ilk yazıyı yazdığımda İzmir'de bile yoktu...

      Sil
  4. 2,5 yıl olmuş öyle mi ? Daha dün okumuştum sanki. Trt yarışma programı falan di mi ?
    46 ve 46+1 nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üşenmedim baktım. 11.12.2013 te yayınlamışım Levent :)) Evet, hatta sen de izlemişsin o programı. Zaman ne çabukgeçiyor değil mi... 46 kromozom olması gerekiyormuş.Yani normal şartlarda. Anca bazı insanlarda bir kromozom fazla olurmuş. İşte kromozom sayısı nedeniyle bizden üstün olanlara Down sendromlu deniyormuş. Bunu bildiğinden eminim. Sanırım açıklamadığım için,beni kibarca uyarmak istedin :)

      Sil
  5. Yok be telve inan unutmuşum sen söyleyince aklıma geldi. Senle aramızdaki tek fark bir y kromozomu onu biliyorum mesela 😊 sahi ne zamandır tanışıyoruz biz yahu ?😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktimolduğunda senin blogtaki yorumlarıma bakarak bulabilirim ancak. Çünkü bilmem bilir misin, bir ara tüm yazılarımı silmiş, baştan başlamıştım. 3.11.2012 ikinci kez yazmaya başladığım tarih.12. 11. 2012 de bir yorumuna cevaben, uzun süre uğramadığından yakınmışım. yani en az 3,5 yıl olmuş, daha fazla da olabilir.:))

      Sil
  6. Ne kadar da güzel. İnşallah yaygınlaşır. Gerçekten de 1 kromozomun lafı mı olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yaygınlaşır , yaygınlaşmalı diyorum :)

      Sil
  7. kocaman sevgilerimi iletiyorum sana o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyatlı davranıp, teşekkürler diyorum. Zira sanki bir önceki yorumun hıhlı mıhlı bi'şeydi:))) Az sonra okucam...
      Bu arada sabah senden ötürü gittim kitap fuarına. 1,5 saat bekledim , erken gitmişim ve kitabını bulamadım. Çok sinirlendim sana çoookkk. İnsan kapı girişine stand kurdurur :))

      Sil
  8. ne güzel bir yer keşke onlar kadar masum olsa tüm insanlık ben onların +1 lerini tamamen artı olarak görüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı üstünde +1 işte. Biz çok eksiğiz o bir kromozom yüzünden. Eksikliğimizi de hem kendimizi hem insanlığı hem de dünyayı mahvederek kapatmaya çalışıyoruz. Mabelard'ın yazısı aklıma geldi bak şimdi. Daha sabah okudum ...('kendi gerçeğine uzak olanlar' mabelard İnanç, Güven, Sadakat)

      Sil
  9. Çok güzel paylaşım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman efendim ben teşekkür ederim ziyaretiniz için :)

      Sil
  10. Telvem İstanbulda'da var böyle güzel bir yer Üsküdar Belediye'si böyle bir yer açmış ismine de Tebessüm Cafe demiş. Bende en kısa zamanlda gidip göreceğim inş. yazın daha da heveslendirdi beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebessüm kafe ... İsmine bayıldımmm. N'olur en kısa zamanda git Nur'um Salkımım ... İnan pişman olmayacaksın;)

      Sil
  11. 46 ilk kez senden duydum yaa :) izmir denizli kaç saat tren var mı yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He heee biz 46 yız , hatta 46 lık Deep ..
      İzmir- Denizli arası 250 km olup , yarısı otobandır . Otobüsle 3.5 saat süren yolculuk , özel araçla kişiden kişiye değişmekle beraber , ben 2,5 saatte gidiyorum. Tren var , bir iki kez öğrencilik yıllarımda gitmiştim . Şimdi nasıl bilmiyorum , gelirsen beraber deneriz , eminim çok da keyifli olur .

      Sil
  12. Telveeeee Denizlinın benim için ne kadar önemli olduğunu biliyorsun değil mi? Kızımda çok istiyor oraları gidip görmeyi ama ben henüz cesaret edemiyorum yazarken bile boğazım biraz şeeyoldu... Aman neyse sonra gelirim yine sana sonra yazarım yanii..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette biliyorum . Bence Denizli'yle yüzleşmelisin ;) hem minik Prensesi üzme beee , atlayın uçağa bi hafta sonu gidin . Çardak havaalanına İstanbul'dan uçak var diye biliyorum .

      Sil
  13. Seni ziyarete geldim canım. Artsın böyle kafeler ülkemizde ya. Böyle güzellikler artsın. Onları tvde görmeyelim sadece, aramızda olduklarını hissedelim. Sevgilerrrr ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin, iyi ki geldin...İzmir'de de açılmış. Şunu farkettim, biz uzaktan seviyoruz. Sanaldan, fotoğraflardan. Sadece 46+1 için demiyorum. Facete paylaşılan resimlerde merhamet duygumuz kabarıp " ah canımmm " dediğimiz üstü başı hırpani çocuklar, sokakta karşımıza çıktığında , koşarak uzaklaşıyoruz, ürküyoruz...

      Sil