17.11.2014

......

Bugün Sığacık'a giderken, yolda en az 100 bisikletli gördük. Sanırım bir kulübün etkinliği idi.Ama onları görünce çok hayıflandım... Neden benim böyle bir hobim yok ki ?......
Her zamankinden daha kalabalıktı  pazar. Bu insanlar neden buraya akın etmiş olabilir ? diye düşünürken, mandalina festivali olduğu aklıma geldi. Zaten dar olan sokaklarda yürümek neredeyse imkansızdı, çok oyalanmadık çıktık pazardan.
Bi'şey dikkatimi çekti. Evlerin, masaların  o salaş hali yavaş yavaş ortadan kalkmak üzere. Her şeye çeki düzen veriliyor sanırım para kazandıkça. İşte bu hoşuma gitmedi. Beni oraya çeken doğallıktı, samimiyetti.Tadı kaçmaya başlamış benim açımdan..Belki bu gelişmeden  hoşnut olanlar vardır ama, yok ben  bu konuda değişime kapalıyım  :)
Muhteşem mandalina bahçeleri vardı yol kenarlarında... Ne yazık ki hiç fotoğraf çekemedim. Ama dönüşte Menderes üzerinden  gitmeyi tercih ettik,  İşte çekebildiğim, hoşuma giden kareler....












13 yorum:

  1. telve bi süredir iş gereği avm lerdeyim...

    bırak insanlar bahceleri pazarları mandalina festivallerini dolaşsınlar.

    ki tam coğrafi olarak çözemedim amma...

    sabah avm ye gelen aileler...
    akşam avm kapanırken gitmemekte inat eden aieler gördü şu gözler...
    görmeyeydi.

    kırmızı topraklı yol pek hoş ama:))

    YanıtlaSil
  2. Hayırdır Absalom, AVM lerde ne işin var? Yoksa deterjan, kek tanıtımı falan mı ? Umarım mangalda sucuk pişirmiyorsundur :))

    http://kahvetelvesi-kahvemolasi.blogspot.com.tr/2013/05/sigacik-pazari.html
    Bu linkten eski bir yazımı okursam, Sığacık'ın Seferihisaraa, Seferihisar'ın da İzmir'e bağlı olduğunu anlarsın.
    Ya aslında çok daha güzeldi ama ben yansıtamıyorum gibi geldi bana... Bir gün kırmızı mı kahverengi mi farkına bile varamıyacağız o toprağın :)))

    YanıtlaSil
  3. avm lerde takılıyorum artık telve tikican olma hayallerim var...
    stand da oyuncak ayı dekoru olarak koydular beni.
    eh ekmek parası napiyim.

    yok yahu şajane yansıtmışsın işte daha ne yansıtıcan.

    dur yazını okiyim ben.

    YanıtlaSil
  4. aslında sana yorum yapıcaktım fakat gözüme ilişti.

    temanda kod hatası var biliyosun mu?

    en üstte "e' onselectstart='return false' ondragstart='return false'" yazıyor.

    :)

    YanıtlaSil
  5. Absalommmmmmm ben arkadaşıma öyle şakalar yaptırtmam, arkadaşımın kendisine bile :) Hayallerine karışmam bak.. İkoncanlık bile yakışır sana.... (Kırmızı gözlükten yola çıkarak)

    İnya, ben de şimdi farkettim.. Ancak neden öyle yazıyor, nasıl düzeltebilirim, düzeltmezsem ne olur ?... gibi sorulara cevap bulamadım henüz.. ben bi uğraşayım :)) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Ne yazık ki para insanların gözünü döndürüyor bazen hak da vermek gerekiyor ama böyle güzellikler kayboluyor. Bodrum mandalini ünlüdür bakıyorum birkaç tane büyük mandalin bahçesi kalmış koca Bodrum'da. Bisiklete binmek de tabii ki çok sağlıklı, çok güzel ama yollar ve diğer araç sürücülerinin saygısı da olması gerekir.

    YanıtlaSil
  7. sen gez böyle sonra sınavlardan düşük not aldım de de bana, göriyim o zaman.


    :p



    YanıtlaSil
  8. Keşke mandalina ağaçlarını da çekebilseymişsin:) Bayılıyorum mandalina portakal ağaçlarına yahu kısaca doğaya bayılıyorum:) Fotoğraflar harika ellerin gözlerin dert görmesin arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  9. Pazar sabahları bisiklet sürmek en mükemmel hobilerden biridir bir an evvel başlamalısın. Mandalina ağaçlarını ben de herkes kadar merak ettim ama topraklı patika yollarla gözümüzün pası silindi şimdilik :)

    YanıtlaSil
  10. sığacık'ın 2001 de ki hali ile şimdi marina/yat limanı haline dönüşümü,doğal liman hali, salaş yerleri çoktan kaybolmuş gördüm. geçen yaz geçtiğimde durduk ailecek, fiyatlar artmış, migros açılmış,yat limanı olmuş, gittiğimiz plajı bile bulamadık.rıza konyalı hangi restoranda çıkardı, bilemedik..


    YanıtlaSil
  11. Çok güzel doğa fotoğrafları. ..
    hemen bir bisiklet alıp kullanmaya başlayabilirsin.. hayallerini erteleme. :)
    Ah Seferihisar. . Orda yaşamak hayallerimdendir..

    YanıtlaSil
  12. İlhan Bey, para uğruna böyle güzelliklerin saflığını kaybetmesi üzücü.. Ama dediğiniz gibi, hak vermemek de elde değil. Bodrum zaten belli, ama ben Sığacık gibi bakir yerlerin korunmasından yanayım..

    Bak bu yoruma kadar takdirlik öğrenciydim Narda, ama artık 55 'i gördüm... Sorumlusu sensin ona göre :))

    Hamiyet söz senin için çekeceğim o bahçeleri :)

    Ufuk görmek lazım.. Fotoğraflar aynı güzelliği yansıtmıyor ne yazık ki.. En azından benimkiler.. :)

    E.Karaca, pazarın ortasında geniş bir alan vardı, derneklerin stant kurduğu. Geçen gidişimde oraya ev kondurmuşlar, nasıl üzüldüm anlatamam.. Ben bile sık sık gittiğim halde tanıyamaz oldum...

    Erdem ben de sana söylüyorum, sakın hayallerinden vazgeçme :) Yaşamak için gerçekten bulunmaz bir yer Seferihisar, Sığacık...

    YanıtlaSil
  13. Eeee Telve işin içine yapay para girdi mi doğallığın bir söz hakkı kalmıyor.

    YanıtlaSil