26.03.2014

12 YILLIK ESARET...

Sinemadan çıktığımızda saat 19.00 olmuştu ki, bu kadar uzun süreceğini tahmin etmemiştim..Hiç konuşmadan eve geldik, aceleyle akşam yemeği için koşuşturmaya başladım.. O'na baktım, tatsız , elinde telefonu oyalanıyor. Ben sebepsiz yere gerginim.  Laf atıyorum, verdiği cevaba kızıyorum, vermezse suskunluğuna kızıyorum.. Her an patlayacak bomba gibiyim. Yemek işini de hemen çözdüğüme göre, niye ki bu gerginlik ?
Elbette ki filmin etkisi.
Keman virtüözü denebilecek kadar güzel çalan,  iki çocuğu ve bir eşi olan aile babası  Solomon'un  kaçırılıp köle olarak satılması,  yaşadığı ve gözlemlediği , şahit olduğu fiziksel ve psikolojik işkenceler, haksızlıklar.....
Bütün bu izlediklerimizden sonra ruhsal dengemizin bozulması normal..
Burada önemli olan siyah-beyaz çatışması, siyahlara yapılan  haksızlıklar, işkenceler değil sadece. Çünkü, siyahları hayvan olarak algılamış , o dönemde bir çok beyaz. Oysa insan , canlı hiç bir varlığa karşı bu kadar acımasız, bu kadar merhametsiz olmamalı.
Solomon'nun, yani  sonradan sahiplerinin değiştirdiği adıyla Platt'in " hayatta kalmak değil, yaşamak istiyorum " sözüne karşılık,  hayatını çekilmez bulan Patsey'in  ölme arzusu..Ve en yakın arkadaşı Platt'ten kendisini öldürmesini rica etmesi, insanı  derinden etkiliyor..
Çifliğin ve kölelerin sahibi Epps'in Patsey'e olan zaafı  da ilgimi çekti.. Sevgi ile nefretin ne kadar ince bir çizgide ayrıldığını gördüm.. İnsanın birini sevmesinden  duyduğu  rahatsızlığı, bu sevgiden ya da zaaftan kurtulmak için , o kişiye yapabileceği eziyeti gördüm...
Solomon, köleliğe karşı çıkan , siyah ve beyazların eşitliğine inanan Brat Pitt sayesinde  özgürlüğüne ve   ailesine kavuşuyor. Ancak ne kendisini kaçırıp , köle olarak satanların ceza almasını sağlayabiliyor, ne de  geçen yıllarını telafi edebiliyor..
Gerçek bir hikayeden uyarlanmış film. Ve oldukça da bol ödül almış. En iyi film Oscar'ı bunlardan biri...
İzlenmeli...



15 yorum:

  1. ama film süpermiş yaa...
    hangi film bu? adını göremedim ben :(

    YanıtlaSil
  2. Filmin adı " 12 Yıllık Esaret" :) gerçekten etkileyici bir film...

    YanıtlaSil
  3. şu an sen böyle dedin ya. Kendimi şey gibi hissettim. şey işte...

    allahım nasıl düştüm ben buna :D

    YanıtlaSil
  4. O halde ben sana aynı yönetmene ait (Steve McQueen) bir başka film öneriyim Açlık (hunger) izlediysen ne mutlu.. Bildiğim bişey varsa yönetmene ait olan 3 filmde harika :))

    YanıtlaSil
  5. "Bir Beslemenin Günlüğü" isimli romanda gerçek bir hikayeden yola çıkılarak yazılmıştı ve benzer bir konusu vardı. Bende okuduktan sonra günlerce etkisinden kurtulamamıştım.
    Tanıtım için teşekkür ediyorum ve bir mimin var bende
    :)

    YanıtlaSil
  6. Adaletsizlikleri, zulmü işleyen böyle filmleri bünye kaldırmıyor artık :(

    YanıtlaSil
  7. Günaydın :) Tavsiye için teşekkürler Kahve Telvesi :)

    YanıtlaSil
  8. uzundur blogumdan bloglardan uzak kaldım, nedense bir karanlık bir sessizlik dönemi yaşamaktayım bende anlayamadım bunun nedenini ama bundan sonra blogunu takip etmeye eskisi gibi devam edicem, genelde sessiz ve arka planda kalarak takip ettim blogunu ama gerçekten güzel paylaşımlarının olduğunu düşünüyorum. Nedendir bilmiyorum ama bişey beni yazdıklarına çekiyor, yazdığın şeylerde değişik bir cazibe var anlayamadım bir türlü kahve telvesi..

    YanıtlaSil
  9. izlenicekler listesine aldım hemen ben de o zaman :)

    YanıtlaSil
  10. Heeeeyy neredesin sen, iyi misin?

    YanıtlaSil
  11. İnsan Yavrusu, ben doğru düzgün anlatamadım demek ki :)

    Menen, aynı yönetmen deyince , konu da aynı çerçevededir diye düşünmüştüm ama yanılmışım..Filmi izlemeye başladım, çok da ilgimi çekti ancak bir aksilik nedeniyle yarıda bıraktım.. En kısa sürede bitecek tabi ki.. Ama etkilendiğimi söylemeliyim.

    Madam ve İnsan Yavrusu, izlemenizi çok isterim.Pişman olmayacaksınız.

    Narda'cığım, insanın içi acıyor doğru ama, yine de seyretmekte fayda var :)

    Pe Hito, ben de o filmi listeye alıyorum o zaman.. Mime hemen bakıyorum..Bu arada, iyi olmaya çalışıyorum :)

    Bak işte senin gibi çok duygusal bir insan bu filmi kaldırabilir mi bilemem Hamiyet :(

    Uğur, bazen kabuğumuza çekilmek istediğimiz ya da çekilmek zorunda kaldığımız zamanlar oluyor. Ben de öyle bir dönemdeyim şu aralar.. Güzel sözlerin için ayrıca teşekkür ederim. Bi'l mukabele diyorum :) Yazılarını ben de kendime yakın buluyorum..



    YanıtlaSil
  12. Güzel filmmiş ama bu ara böyle filmler izlemesem iyi olacak sanırım , bende çok etkileniyorum çünkü :)

    YanıtlaSil
  13. Kahve Tadında, evet güzel film ama kötü etkileneceksen boş ver, hiç bir şey senden kıymetli değil ki...

    YanıtlaSil
  14. Gergin olmakta haklısın, zaten ülke olarak zor günlerden geçiyoruz. Ama yaşam devam ettiğine göre bu gerginliği çabuk atmamız gerek. Filmler buna bahane olmamalı.

    YanıtlaSil