1.12.2013

HAYAT GÜZELDİR / LİFE İS BEAUTİFUL



Rast gele seçtiğim bir film. İzlerken başta " boşa zaman kaybı olacak, başka filme geçeyim" diye az düşünmedim hani.  Yaşasın tembellik :))
İzlediğim  en güzel film değildi.
Muhteşem bir oyunculuğu olduğunu söyleyemem..
Müzikler nasıldı hatırlamıyorum bile..
Görsel açıdan  kayda değer bir şey de yoktu..
Sadece şimdiye kadar izlediğim  en anlamlı filmlerden biriydi.
Eğer Yahudilerle ilgili ( varsa ) ön yargılarınızı bir kenara bırakır,  filme Nazilerin  soykırımının reklamı ya da ajitasyonu  gözüyle bakmazsanız ne dediğimi anlayacaksınız.
Yahudi bir İtalyanın,  küçücük oğlunun beyninde , ruhunda travma oluşturabilecek kamp günlerini oyuna çeviren, oğlunu korumak  ve yaşatmak adına  elinden geleni yapan bir babanın mücadelesini konu alıyor  film..
 " Eğer askerlerden saklanabilirsen........ eğer hiç konuşmazsan...... puan toplayıp bu yarışta biz birinci olacağız  ve ödül olarak tank kazanacağız"  telkinleriyle  o zor günleri oyun havası içinde yaşayan  küçücük bir çocuk..
Beni en çok duygulandıran sahne,  babanın  her türlü tehlikeyi göze alarak, boş bulduğu bir anda  hoparlör odasına dalıp,  kadınlar bölümündeki eşine " nasılsın prenses, her gün  seni düşünüyorum..."  diyerek mesaj vermesi oldu...
Durum ne kadar vahim olursa olsun, ,insanın umutlu olması, umut aşılaması gerektiğini çok güzel anlatıyor.
Bir babanın en zor şartlarda bile ailesini koruyup kollamasını  işliyor..
İzlemenizi tavsiye ederim..




9 yorum:

  1. Sizin anlattığınız kadar ki kısımda bile duygulanmamak mümkün değil. Not ettim vakit bulursam mutlaaka izleyeceğim. Konu da ilginçmiş.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle tavsiye ederim İlhan bey.. Ben çok duygulandım...

    YanıtlaSil
  3. Bem izlemiş v çok beğenmiştim, umut vaad ediyor. Iyi ki paylaştın, yeniden hatırladım
    :)

    YanıtlaSil
  4. Pe Hito, tekrar izlemeye değer filmlerden bence..:)

    YanıtlaSil
  5. Ağladığım bir filmdi..kesinlikle çok iyi bir yapım.

    YanıtlaSil
  6. Verdiği mesaj çok güzel Sevgi..

    YanıtlaSil
  7. yıılar önce izlemiş ve çok beğenmiştim. oldukça duygulu bir film.. bir sahne hatırlıyorum.. Askerler babayı yakaladığında, baba çocuğu gördüğü için oyun olduğuna inandırmak için gülümseyerek geçiyor ya.. o sahne çok etkilemişti..

    YanıtlaSil
  8. Bir Hayal Kur, evet o sahne de çok etkileyici, ben atlamışım yazarken. Belirtmen iyi oldu :)

    Fena fikir değil Pe Hito :)

    YanıtlaSil