11.12.2013

DOWN CAFE....


Saat gecenin 2 'si.. Ehh benim için gayet erken bir vakit.  Malum, uykuyla aram pek iyi değil..
Tv yi açıp, kanallar arasında  dolaşayım derken, TRT-1 deki Aileler Yarışıyor  programına takılıyorum.         Yarışmacılar down sendromlu çocuklar. Hepsinin üzerinde siyah renkli, üzerinde " SADECE FARKLIYIM " yazan t- shirtler, yüzlerinde insanın içini ısıtan bir gülümseme.  Ciddiyim, ben  nadiren de olsa onları gördüğümde   o hiç eksilmeyen gülümsemeleriyle bana çok sıcak  gelmişlerdir.
Birazcık seyredince ,  şaşırıp kalıyorum. Meğer yarışmaya katılan bu çocuklar, Turizm Otelcilik okulunda 6 ay öğrenim görmüşler. Ve hangi şehirde  olduğunu öğrenemediğim   25 çocuk ve onların  annelerinden oluşan grup, her gün  beşerli olarak kafede çalışıyorlarmış.
Sanırım, hepsinin  farklı kabiliyetleri var. Biri şiir yazmayı ve okumayı çok seviyormuş, hatta bir şiirini okudu. Diğeri " Ben kitap çıkarmak istiyorum" dedi. Yemek kitabı çıkaracakmış.  Makarna yapmayı biliyor musun diye soruyor sunucu.. Anlatmaya başlıyor, tencereyi suyu koyarız, içine biraz tuz ve biraz yağ..... Ya hu daha 3-5 saat önce  makarna yaptım, tuz tamam da ben yağı unuttum. Helal be sana diyorum.  Çıkar şu kitabı, almazsam.....
Gündüz kuşağının  mı , yoksa çok eski bir programın tekrarı mıydı bilemiyorum. Ama  ( yanlış hatırlamıyorsam ) Adana, Konya, ve Eskişehir'de varmış bu tür kafe... Tabi bir de İstanbul'da.. Nette aramama rağmen İzmir'de  olup olmadığını anlayamadım. Olsa seve seve giderim. Eminim çok farklı, çok güzel bir ortamdır...
Ne yazık ki sonuna kadar izlemedim... Daha neler öğrenecektim kim bilir. Ama ilk fırsatta ( ah o kör olasıca fırsatlar, işe yarayacakları zaman meydanda olmazlar ) netten programı bulup izlemeyi düşünüyorum...


8 yorum:

  1. Ankarada ( Kızılayda) var, seneler önce gitmiştim, İzmirde yok sanıyorum, hiç duymadım.

    YanıtlaSil
  2. Down Sendromlu olup alacağı doğru eğitimle bizlerle ayırt edilemeyecek insanlar var.
    Her şeyin başı doğru eğitim ve para.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Ankara'da var down cafe. çok şirin bir yer. çalışanları down sendromlu. sürekli de müşterisi vardır.

    YanıtlaSil
  4. İzmir'in ayıbı diye düşünüyorum Asya...Yine vardır diye umut ediyorum.Belki ben ulaşamadım..

    İşte bu nedenle destek olmak gerekiyor böylre teşebbüslere, derneklere Pe Hito..

    Şanslısınız Nalanca :) Sesinin çıkmasına sevindim bu arada :))

    YanıtlaSil
  5. hade ya hemen adanadakini araştıracağım...

    YanıtlaSil
  6. Hiç durma Serkan, öğrencilerinle beraber gidersen daha da iyi olur bence.. Mücadele ruhunu aşılacağından eminim..:)

    YanıtlaSil
  7. tesadüf,bende tam orasına kadar izlemiştim programı,malum dersler...
    Yalnız sorulan sorular çok basitmiydi diye düşünmekteyim(örnekse A harfi ile başlayan şehirlerimiz gibi)bilemedim.Kızların grup lideri pek zeki ve espritüeldi :)Gündüz kuşağıydı, zira benden 12 saat sonra izlemişsiniz :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Levent, ben sadece iki soruyu cevapladıklarını gördüm. Biri dediğiniz gibi A harfi ile başlayan iller, diğeri renkler. Evet sorular çok basitti ama anladığım kadarıyla maksat yarışmak ya da yarıştırmak değil, çocukların eğlenmesi ve cafelerin tanıtımının yapılması.. Belki o nedenle sorular çok basit tutulmuştur. Evet kızın ismi aklımda değil ama gerçekten çok konuşkan ve özgüvenli biriydi :) Ben hala tamamını seyredemedim :(

    YanıtlaSil