31.10.2013

EVLİLER SEVEBİLİR Mİ ?

     Ara sıra istatistiklere bakıyorum.. Arama anahtar kelimeleri diye bir bölüm var ya, hah işte orada çok ilginç kelimeler oluyor. Bazen içimi burkan, bazen gülümseten.. Mesela bir defasında " tek bacağı  yok sevgili " diye bir arama vardı..Benim yazılarım arasında böyle bir şey olduğunu hatırlamıyorum. Nasıl olmuş da bana kadar gelmiş bilmiyorum.. Muhtemelen böyle birini seven  kadın ya da erkek, bu konuyu merak edip araştırma yapmış. İleride nasıl problemlerle karşılaşacak, yapabilecek mi yapamayacak mı  öğrenmek istemiş..
      Belki 7-8 defa da " evliler sevebilir mi" "evli erkek sever mi"  sorusunu gördüm. Tıpkı bugünkü gibi... Sanırım Güzin Ablalık yapmam  şart oldu :) 
        Evli olup da seven  zat-ı muhterem, insan gönlüne söz geçiremez ki.. Evliler de sever  elbet.. Sevsin de zaten. Sevgisiz hayat mı geçermiş. Lakin  mümkünse eşini sevsin. Yok , başkasını sevdiyse, ikisini birden idare etmesin. Ya  sevgisini kendi içinde yaşasın ya da tercihini yapıp, evliliğini bitirsin. Amaaa ortada çocuk varsa o kadar kolay değil işte.. Her zaman çocuklardan yanayım kusura bakma.. Kimse kendi  keyfi için çocuğunun ya da çocuklarının hayatını mahvedemez. Çünkü çocuklar ne olursa olsun anne-babayı birlikte görmek isterler ve bu onların en doğal hakkıdır.  Diyorsan ki  bizim başka problemlerimiz var zaten, yürümüyor bu evlilik.. O halde derim ki,   sevginden ayrı değerlendir durumu.  Ve bak bakalım  bu evlilik devam ederse kaç kişinin hayatı kararacak , biterse kaç kişinin ? Eğer ortada çocukların psikolojisini bozacak  bir aile yapısı varsa, zaten devam etmesin derim... Devam ettiğinde sen kötü olacaksan, çocuklar iyi olacaksa da kendini feda et derim.. Doğru ya da yanlış tartışılır ama benim fikrim de bu... 


7 yorum:

  1. İnsan biraz çaba harcamalı sevmek için de, huzurlu yaşayabilmek için de. Evli insanlar beraber yaşamayı öğrenebilirler bence. Ben öğrendim, gayet mutluyum. :) Ben böyleyim sözünü yumuşatacaksın. Biz nasıl olmalıyız şeklinde değişmeli hayat. Bir kişinin mutluluğuyla evlilik olamaz.

    YanıtlaSil
  2. Katılıyorum:) Şimdi kimsede "idare etmek, tahammül etmek" yok.
    Oyüzden evlilikler bitiyor hemen.
    Ama çoluk cocuk oldugunda bari
    insan fedakarlık yapabilmeli...

    YanıtlaSil
  3. Nesinisorguluyorlar ki bunun hayret, akılları yok mu bu insanların.. söylediklerine aayyneenn katılıyorum, güzel değinmişsin.. sevecekse eşinisevsin adam gibi..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Yolcu, beraber ve huzurlu yaşamak öğrenilebilir. Ama sevmek sanırım öğrenmekle olacak bir şey değil. Ama diğer sözlerine aynen katılıyorum. Mutluluk tek taraflı olmaz...

    Melike her zaman olan çocuklara oluyor zaten... Kötü giden evlilikte de, boşanmalarda da...

    Eser Eren, hemfikiriz :)

    Teşekkür ederim Bir Hayal Kur..Bi'l mukabele..:)

    YanıtlaSil
  5. Yaşadım ben,çekti gitti babam yıllar önce böyle. Aşık oldum kızım dedi( çok genç bir kadına) utanmadan. Yaşadık büyüdük belki ama hep bir yanımız eksikti koca bir yanımız babamız.Şimdi mi onun koca bir yanı eksik evlatları. Pişmanmıdır belki....

    YanıtlaSil
  6. Pınar bugün değilse bile bir gün , mutlaka... pişman olacaktır emin ol.

    YanıtlaSil