2.08.2013

SAY / GI



Arka koltukta bir çift. Muhtemelen karı-kocalar...Kadın gazete haberine sinirlenip, ağzına geleni söylüyor.. " salak, geri zekalı...." türünden. Kibar bir erkek sesi "  tamam adamın görüşüne katılmayabilirsin,  ama saygı duymak zorundasın " diyor sakin bir ses tonuyla... Kadın ,  görüşlerine katılmayan  kocasının ,  yetmezmiş gibi bir de kendisini eleştirmesine sinirlenip " sen sus Alp, sen konuşma" diyor.. Aradan bir kaç dakika geçiyor, kadın bir şeyler söyleyince koca cevap veriyor.. Kadın aynı tepkide " sen konuşma Alp ben kendi kendime konuşuyorum , sen sus".... Ve bu diyalog uzun bir süre devam ediyor..
Ayıp olmayacağını bilsem,  dönüp arkama bakacağım...  Alp   yanmışsın sen, Allah kurtarsın mı desem, Alp   titre ve kendine gel,  bu sakinlik adamı bozar mı desem....
Böyle insanlar  var gerçekten değil mi ?
Aynı görüşü paylaşmadıklarına karşı birden çirkinleşiveren, hakaret eden, küfreden, düşman belleyen,  vuran, kıran , öldüren....
Kimse kimseyi sevmek zorunda değil. Evlilik içinde bile.. Böyle bir dayatma   yok. Ama kırk kat yabancıya karşı bile saygı  yükümlülüğümüz var. Kaldı ki,  eşe, arkadaşa, komşuya, iş arkadaşına  saygısızlığın mazereti, özrü olamaz. Üstelik ulu orta yerde. Başkalarının  duyabileceği ortamda..
Bu arada,  bahsi geçen çift 60 lı yaşları çoktan geçmişler....İndikten sonra gördüm..






10 yorum:

  1. kahve telvesi neden yorumlarını çektin ki sitemden? bu arada yazını çok beğendim. amcamın (2 sene önce rahmetli oldu) içine düştüğü durumun aynısıydı.. :(

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Uğur...Ama amcanız için üzüldüm :(
    Yorumlara gelince... Ciddi anlamda kaliteli yazı yazan nadir bloggerlardan birisiniz. Yazılarınızı keyifle takip ederken hem kendi sitenizden, hem Yerküreye Sadakatten engellendim. Bildiğim kadarıyla bunun için bir sebep de yoktu. Sizden sebebe dair bir açıklama istedim, cevap alamadım.. Üzüldüm.. Benim olmadığım yerde yorumlarımın olmasının da bir anlamı yoktu..:) Sizden engelim kalktı yakın geçmişte.. Bildiğim kadarıyla diğerinde hala devam ediyor..Bu tür tepkiler belki sanal alemde normaldir..Ama ben hala alışamadım..

    YanıtlaSil
  3. Ablanın yaptığı büyük saygısızlık ama o yaşlarda normaldir yaa...

    YanıtlaSil
  4. genç biri yapsa cahil dersin, bilmiyor falan dersin ama bir de yaşlı olunca.. Yaşlı dediğin sevimli olur kibar olur, sakin olur.. :)

    YanıtlaSil
  5. Ali, bence asıl oyaşlarda kabul edilir gibi değil. Bunca zaman beraber olduklarına göre, çok şey paylaşmışlardır..Belli bir olgunluğa erişip, karşılıklı hatalarını tolore etmişlerdir..Ve asıl yaşlıyken insan bir nefese daha çok ihtiyaç duyar,bir birinin kıymetini anlar.. En azından böyle olmalı diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Burcu kesinlikle aynı fikirdeyim..Yaşlı dediğin biraz oturaklı, ağırbaşlı olur. Nerede nasıl davranacağını bilir, bilmeli.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    126. takipçin benim.. :)
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    ♥ Sevgiler ♥
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  8. White Glaze, hoşgeldiniz, hemen size geliyorum :)

    YanıtlaSil
  9. her kadın bir gün sen sus alp kes sesini alp senin için saçımı süpürge ettim alp allah bin kere belanı versin alp diyecektir...

    doğanın kanunu bu ben koymadım kuralları:))

    YanıtlaSil
  10. Absalom alemsin :)) madem durum bu kadar vahim ve genele sirayet ediyor / edecek, o Alp'lere sormak lazım, kadınları çileden çıkaracak kadar ne yaptınız siz? diye. Yoksa olayı doğanın kanunu diyerek geçiştirmek sorunun devem etmesi demektir.. Kimbilir belki de kıyamete kadar :))

    YanıtlaSil