7.07.2013

MUDANYA



Bozcaada sonrası  kendimizi navigasyonun şefkatli kollarına bırakarak tekrar yola düştük. Yola demek  hata tabi ki, dağlara tepelere  daha doğru bir ifade olurdu.. Deniz kenarındaki son görüntüyü çektikten sonra, dağ yollarında ilerlemeye devam ettik..

 


Karadeniz'e hayran kalmış biri olarak,  yol güzergahında  gördüğüm manzaraların da Karadeniz'i aratmayacak kadar güzel ve büyüleyici olduğunu söyleyebilirim..




Keçileri severim. Koyunlara göre daha canlı ve  çevik  gelirler bana ..
 

Yol üzerinde çok fazla ayçiçeği tarlası gördüm. Oysa ben  Edirne, Tekirdağ taraflarında yetişir zannediyordum daha çok..

Nihayet Mudanya'nın Güzelyalı beldesindeyiz. 

 
Sahilde biraz yürüyelim dedik ama, meğer kilometrelerce uzanan bir sahili varmış, vazgeçtik.. Mudanya insanı içine kapanık, sessiz , sakin geldi bana. Özellikle Bozcada'dan sonra .. Sanırım bizim genel tavrımız bu. Millet olarak  nasıl ki, çoluk çocuk, gelin kayınvalide, hep bir arada oturup,  ayda yılda bir gelen misafir için evin güzel ve ferah döşenmiş odasını  tahsis ediyorsak,  nasıl ki erkeğimiz kadınımız evde en pejmürde haliyle oturup, dışarı çıkarken giyinip süsleniyorsa...... Gelişimimiz , yaşadığımız yere çeki düzen verme,  yaşadığımız yeri önemsememiz de başkalarının gelip görmesine bağlı..Bozcaada daha dışa dönük bir yerleşim yeri. Her yerden turist  geliyor. Bu nedenle insanları da, esnafı da   daha sıcak kanlı. Canlılığı korumaları , yerli yabancı turisti çekmeleri buna bağlı.. Ama Mudanya kendi yağıyle kavrulan bir yer gözlemlediğim kadarıyla. Evde sıcaktan bunalan vatandaş mecburen sahile inip bişeyler içecek, oturup kalkacak. Kafedekiler iyi olsa da olmasa da.... Gelişse de gelişmese de...

Mudanya'da gün batımı...



Mudanya Kaymakamlık binası..
Mudanya geçerken uğranabilinecek  bir yer.. Aslında tarihine bakılırsa, kuruluşu milattan öncelere dayanıyor.!321 yılında Orhan Bey tarafından Osmanlı topraklarına katılmış.Bu nedenle  o dönemden kalma çok fazla sayıda  cami ve yapı örnekleri barındırıyor..Zeytincilik ve ayçiçeği geçim kaynaklarının başında. Çam ve meşe ağaçlarından oluşan sıkı ormanlara sahip. Balıkçılık açısından da gelişmiş bir yer..
Ve.... kaldığımız otelden hoşuma giden kareler..














4 yorum:

  1. çok hoş
    fotografların devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Ahhh cekeyim söyle derinden bi aaaahhh.

    Mudanyam benim. Orada dogdugum yaziyor nüfusumda, ama baska bir sey bilmiyor ve hatirlamiyorum.

    Bir yada iki kere gördüm Mudanyayi kendimi bildigimden bu yana.

    Napalim, nerede dogduysan degil nerede doyduysan misali uzak düsmüsem.

    Tesekkürler canli resimlerden dolayi.

    Fatma

    YanıtlaSil
  3. Pabuç, elimde daha ne fotoğraflar var bir bilsen, vaktim olsa da yayınlasam... Ama bir gün mutlaka ..

    Fatma, bilseydim daha çok fotoğraf çekerdim sizin için . Bence memlekete gidip görmekte fayda var :)

    YanıtlaSil
  4. Bütün fotoğraflar güzel, sandık ayrı güzel..
    :)

    YanıtlaSil