9.07.2013

BULAK, MENCİLİS MAĞARASI.

Türkiyen'in dördüncü büyük mağarası olmasına rağmen varlığından henüz haberdar oldum. Yeraltı harikası olan bu büyüleyici mağara,  Safranbolu' ya çok yakın 8-10 km uzaklıkta.



Mağaraya ulaşmak o kadar kolay değil tabi.. Bitmek bilmeyen merdivenlerden çıkıyorsunuz.


Bir ara arkama dönüp baktığımda manzara muhteşemdi..


Bir  tarafta mas mavi bir gökyüzü, ( bulutlarla bezenmiş :)), bir tarafta ona meydan okuyan  sarp kayalıklar...

            

Mağaranın girişinde böyle bir görüntü karşılıyor sizi...

Mağara,  rehberin dediğine göre, 6400 mt. uzunluğunda ve 3 katlı. Ancak ziyaretçilere açık olan yer sadece 400 mt.  den oluşuyor. Profesyonel dağcılar ve mağaracılar, kendi imkanlarıyla geri kalan bölümü de gezebiliyorlarmış.


Bir santimetre sarkıt için 40 bin yıl geçmesi gerekiyormuş. Yani mağara milyonlarca yıl süren bir oluşum.. Denildiğine göre, yön değiştiren şelale oluşumun kaynağı.. Hala içinde bir şelale ve 2 göl mevcut , tabi ki biz göremedik..





En büyük özelliği nefes darlığı, astım ve bronşit hastalıklarına iyi gelmesi... Tam bana göre yani :)


Her ne kadar mağara girişinde fotoğraf çekmek yasaktır yazısı olsa da, rehbere sorduğumda flaşsız çekebileceğimi söyledi. Tabi ben de  çekebildiğim kadar çektim..
Ve..... dönüş yolunda çektiğim kareler..Mağara kadar güzel..




Bu ev benim olmalı....




Tekrar gitmeyi öyle çok isterim ki...





5 yorum:

  1. Gezip görülesi bir yer..:)
    İç açıcı resimler, çeken ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  2. mağaralar her zaman dikkatimi çekmiştir. Safranbolu' ya da yakınım ama gitmek kısmet olmadı, duymuştum adını da oysa...

    keyifli gezmeler o zaman.

    YanıtlaSil
  3. Ben de gidip görmeyi çok isterim de o merdiven işi beni bozar :) Ben çok tembelim üstelik felaket yükseklik korkum var ben en iyisi fotograflara bakmakla yetineyim...

    Devamını bekliyoruz :) İyi gezmeler darısı başımıza ...

    YanıtlaSil
  4. Ali Çalışkan, insan azıcık karşısında oturup dinlense, tüm dertlerini unutacak... O kadar yeşil yani :)

    Sade Heceler, kesinlikle gidip görmenizi tavsiye ederim..

    Cem, madem yakınsın, bu hafta sonu düşün derim..Sana iyi gelecek..

    Pabuç, benden tembel olamazsın, Fotoğraflarla yetinirsen çok şey kaçırırsın..:)

    YanıtlaSil