17.01.2013

KURU FASULYE SEVEN OKUMASIN !!!!

    Üniversiteyi şehir dışında, aileden uzakta okumak kadar insanı büyüten başka bir şey olamaz sanırım.. Hele ki evde arkadaşlarınla kalıyorsan, yurtta kalmaya göre daha içli dışlı olursun insanlarla.  Farklı şehirlerden gelmiş, farklı aile ortamında büyümüş, alışkanlıkları, huyu suyu, görgüsü farklı bir çok insanla yaşamayı, tartışmayı, anlaşmayı öğrenirsin... Ayaklarının üstünde (kısmen de olsa )  durmayı, hayatın  hakkında  inisiyatif kullanmayı, başın dara düştüğünde çözüm bulmayı....
      Ben de Denizli'den İzmir'e üniversite okumak için gelmiştim. Aynı liseden  bir arkadaşımla ev tutmuştuk. O Buca Eğitimi kazanmıştı. Neyse ki okullarımız bir birine pek uzak değildi. Tabi yanımıza 3 arkadaş daha bulmuştuk.. Malum , masrafları azaltmak lazımdı.
    Aynı fakültede okuduğum  Balıkesirli bir arkadaşım vardı. Kız bizim eve ilk eşyalarıyla geldiğinde dudağım uçuklamıştı. Ben küçücük, mini minnacık bir valize iki çaput tıkıp geldim, ama O zannedersiniz ki " bugün ne giysem" yarışmasında bileğinin hakkıyla birinci olup bizim eve konuşlanmış. Zaten boy pos yerinde,  lise birincisi de olmuş, bi de güzel giyiniyor.. Şimdi düşünüyorum da  iyi ki fesatlıktan çatlamamışım ben...
   Neyse efendim... Okullar farklı olunca vize- final dönemi de farklı oluyor tabi.  Bizim sınav döneminde arkadaş bir odaya çekilip ders çalışıyor, ben diğerleriyle lak lak  ediyorum.. Evde malum, her şey sırayla yapılıyor..Yemek, bulaşık, temizlik.. Bu arkadaşa sıra geldiğinde hemen bir kuru fasulye koyuyor  ohhh mis..5 dakikada  işi bitiyor. Zamandan kazanacak ya...
    Bir gün yemek sırası yine bu arkadaşta. Üstelik o gün evde kızların okuldan arkadaşları da var, misafir. İki kişi mutfakta, bir türlü yemek gelmiyor. Meraklanıp gittim yanlarına. Bir de baktım ki, tencereyi koymuşlar yere, oturmuşlar etrafına kafalar da neredeyse tencereye girecek. " Ne yapıyorsunuz siz " dedim merakla, anlamaya çalışarak.. " hiçççç " dediler.. "fasulye kurtlanmış meğer ,şimdi gördük, onları ayıklıyoruz" .. "neeeeee " dedim.. "Millete kurtlanmış yemek mi yedireceksiniz?"  ..." Ama misafir de var, ne yapabiliriz ki? " .." Saçmalamayın ya , iki yumurta kırar yeriz " dedim.. Ve öyle de yaptık neticede..
     Geçenlerde yıllar sonra o arkadaşımla görüştük,eski günleri yad ederken  bu olayı anlatıp " senin yüzünden kuruya hasret ölüp gitcem bu dünyadan " dedim.. Ama "hatırlamadım "dedi.. Yemezler efendim.. O gün o kurtlu fasulyeyi nasıl yemediysem, bu gün de bunu yemem...






15 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında mizah yönüm zayıf sanırım ama , gülümsetebildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Kuru en sevdiğim yemektir,kurtlu murtlu fark etmez :) Hatta az önce akşam yemeğimin mönüsünde bu vardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu yazıyı yayınlarken okuyanların " ığğğğ" demesinden endişe etmiştim.. Hala kuruyla muhabbetin devam ediyorsa...sevindim :)

      Sil
  3. Ya tam fotograftaki muhteşem fasülyenin tarifini beklerken ve de evde yarın yenmek üzere yapılmış pastırmalı fasülye beklerken sonunu okudum ve şok oldum. :)) Şimdi yarın yerken bir taraftan da içinde ne var ne yok onu inceleyeceğim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda tecrübeli olduğunuzu sanmıyorum. Ben hemen yarın kuruda kurt ayıklama timi göndereyim, onlar halleder :)Kuru tarifi veremem ama sırf sizin için, nette hiç rastlamadığım enginarlı pilav tarifi yayınlamayı düşünüyorum bir gün :)

      Sil
  4. oooho kurt olsa iyi orta okul yıllarımdı arkadaşım beni yemeye devat etti sıra kuruya gelmıştı bı iki üç kaşık tan sorra amanın oda ne bilirsin ; ey okuyanlar sizde bilisiniz hani kulagan giren diğe adlandırılan böcük varya işte ondan yokmu amanın ne yapcam ben şimdi söylesem arkadaş mahcup olacak söylemessem ben nasıl yiyicam derkken bide aynı tabaktan yiyiyoz :)) kaşığıma geldıkcen ben otarafa ittirip açik açik alip yiyom bıde baktımkı arkadaşın kaşığında ağzına götürmesiyle ben bağırmazmıyım kız ne oldu diye çok korkmuştu velhasıl o esnada yuttu bizim kulağa gireni dahasını da söylemedim mideme çok kötu ağrı girdi onun için bağırdim dedim.Ee ne yapayım artık olan olmuştu ama ben yinede kuruyu çok severim her şeye gamen :)) biliyonmu ercan açarın bu gün burda son günüymüş hadıyın koşun bırakmayalım tamammı ? bana musade ben gidiyom

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu durum da fena... Yazdım gitme diye ama dinler mi bilmem ki..Her gidene, gidecek olana çok üzülüyorum ben..

      Sil
  5. yukarıdakı yazımm hatası olmuş 1- davet etti olucaktı 2-aynı tabaktan yiyoduk 3-ercan acarı demiştim oda cıkmamış 4-sen anlamışsın kimden bahsttiimi.o DELİ bizi kandirmişmiş da iyi aman kandırsın sevindik :) her neyse NOT yazımdaki eksıklerı onarırsan memnun olurun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takılmadım eksikliklere çünkü anlaşılıyordu sevgili Adsız.. Evet, kandırma değil ama sanırım bi yanlış anlama olmuş..Gitmesin de önemli değil. Bu arada yorumlara müdahale edemiyorum, düzeltmem mümkün değil.. Zaten bence gerek de yok :)

      Sil
  6. Kurtlu felan önemli değil de bizim Çeço'nun yaptığı kurudan yeseydiniz soğuyabilirdiniz :)) O günden sonra yemekte sıra olayını aşmıştık.Bazı insanlara bazı şeyler hiç yakışmıyor cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba özellikle mi yakıştırmıyorlar ? Belki de öylesi işlerine geliyordur :)

      Sil
    2. Olabilir ama sonuç olarak kendi de zarar görüyor ki şu an harikulade yemek yapiyor olmamı o zamanlara borçluyum.Denekler çok önemli :)

      Sil
  7. ahahha, kurtçuk dediğin nedir ki protein kaynağı :) ona protein gözüyle baksaydınız bi sıkıntı olmazdı :) kurtlu fasülye değil de kurtlu pilav gördüm, bi de arkadaşlarla dalga geçiyoruz kimse anlamasın diye bugünkü menüde etli pilav var deyu:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanmıyorum ya, yediniz mi yoksa ? Ben iki proteinin birleştirilmesine karşıyım, bünyeye ağır geliyor.. Sadesi daha makbul bence :)

      Sil